Thursday, April 6, 2017

CONTOH SURAT PERMOHONAN KERJA


Nama Anda
Alamat surat menyurat
......................................................................................................
Pengurus Besar
Jabatan Sumber  manusia
(Nama Organisasi)
(Alamat Majikan)
                                                                                                                                    18 Mei 20..

Tuan/Puan

PERMOHONAN BAGI JAWATAN KOSONG
Saya seperti nama diatas ingin memohon jawatan yang berkaitan dengan bahagian teknikal yang ada di syarikat tuan.

Saya yakin dengan kelayakan saya ini dapat memenuhi syarat-syarat dan kehendak jawatan yang ada. Sememangnya menjadi hasrat saya untuk bekerja dengan syarikat seperti syarikat tuan yang mempunyai reputasi cemerlang dalam bidang pengeluaran di Malaysia.

Disini saya sertakan bersama resume. saya amat berbesar hati untuk menerima panggilan temuduga pada bila-bila masa sahaja. Sila hubungi saya di talian .......................... atau email.......................... untuk tindakan lanjut.

Diharapkan pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya. Segala kerjasama daripada tuan amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Sekian Terima Kasih

Yang Benar,


............................................
Nama Anda
Email: namaanda@yahoo.com
Contoh

Tips surat permohonan kerja.
  • Jangan sesekali menghantar resume tanpa surat permohonan
  • Jangan bincang gaji yang dinyatakan dalam iklan surat permohonan
  • Jangan ulangi maklumat yang sedia ada dalam resume melaikan secara ringkas.
  • Jangan berikan gambaran umum tentang kualiti diri kamu dan pekerjaan yang lepas.
  • Jangan menyatakan tugas menggunakan kepupayaan kamu, sebaliknya apa yang kamu boleh lakukan dengan tugas itu (jadi seorang yang proaktif bukanya pasif)
  • Jangan memberikan maklumat palsu.
  • Jangan hantar surat atau resume salinan.

    No comments:

    8 Aktiviti Selepas Pencen Yang Berfaedah, Supaya Tidak Rasa Bosan Di Rumah 1. JADI  SUKARELAWAN / ‘ VOLUNTEER ‘ Sekiranya anda gemar ...